הטיפול באי התאמות ספקים חופף בחלק מהמקרים את הטיפול “הרגיל” באי התאמות המתגלות במוצרים וכולל איתור סיבת שורש, פעילות מונעת ופעילות מתקנת. אבל במקרה המיוחד של אי התאמות ספקים יש …
בלוג. מאמרים, טיפים מקצועיים ועדכוני רגולציה בתחומי הנהלים וניהול המסמכים.
הערכת ספקים – סיקור, אישור והסמכה
שרשרת האספקה למוצר בנויה מעשרות תהליכים. לכל תהליך מטבעו יש ספק ויש לקוח. מכאן ניתן להבין ששרשרת האספקה כוללת הרבה ספקים, פנימיים וחיצוניים והם עצמם גם משמשים כלקוחות של הארגון או …
תעשייה 4.0, איכות 4.0 – איך משתלבים במהפכה התעשייתית?
ברוכים הבאים למהפכה התעשייתית הרביעית, תעשיה 4.0 (המכונה גם I4), ובן זוגה – אבטחת איכות 4.0. בטבלה 1, תמצאו סיכום תמציתי של ארבע המהפכות התעשייתיות העיקריות, על הטכנולוגיות המשמעותיות שנוצרו …
מדריך להכנת תרשים זרימה של תהליך
תרשים זרימה הוא כלי רב עצמה להמחשת תהליך באמצעות שרטוט ויזואלי גרפי. בנוסף להיותו בסיס מצוין בתהליכי כתיבת נהלים, התרשים מספק לנו את היתרונות הבאים: מאפשר הצגת התהליך להנהלה ולשאר …
נהלים, האם אפשר עכשיו למחוק את כולם – תחת דרישות ISO9001:2015?
אחד השינויים העיקריים ב-ISO9001:2015 נוגע לתחום התיעוד. החל מכניסת המהדורה החדשה לתוקף בוטל ההכרח לעדכן נהלים מידי 3 שנים ובכלל, אין חובה לנהלים מתועדים. האמנם? האם ארגון ה-ISO באמת עבר …
מדידת שביעות רצון לקוחות
מדידת שביעות רצון לקוח (Customer Satisfaction) היא המרה של ההרגשה האישית של לקוחות למספרים, בכל הנוגע לתפוקת הארגון. כדי להגדיל את שביעות רצון הלקוח, נבצע תהליך של התאמת התפוקה (מוצר, …
השלכות ה-GDPR על הרגולציה בתחום מכשור רפואי
תקני ניהול או בטיחות מוצר (כמו ISO 9001 ,ISO 13485 ואחרים) קבעו מזמן כי על חברות המחזיקות, או מבקשות לבצע רישום של מכשור רפואי, לעמוד במגוון דרישות רגולטוריות רלוונטיות. לאחרונה …